måndag 31 mars 2014

Detta är inget aprilskämt

Idag morse skulle min karl till flygfältet så vi åkte iväg. Nästan fram så börja bilen föra oljud alldeles förskräckligt.
Vi kolla att däcken hade luft och de hade de, vi kolla att avgasröret var kvar och det var det. Så vi ryckte på axlarna, jag släppte av min karl och brumma vidare.

Fick ha musiken jättehårt på p g a  oljudet. Efter en stund ringer min karl och säger att jag skall kolla vänstra bakhjulet för han kommer inte ihåg ifall han skruva fast det när han bytte till sommardäck.

Det hade han inte gjort och jag tackar alla högre makter att min karl och jag är i liv ännu. Elämässä täytyy olla vähän runkkua...


psst, kanske jag brodera ut historien lite för att få den intressantare:
Jag hörde inte alls på musik för att jag inte våga ifall det skulle ha kommit nåt annat ljud utöver det stora oljudet. Och min karl hade nog skruvat lite fast däcket men inte tillräckligt hårt. De var helt lösa när jag kolla. Sååå, nu har jag rent samvete igen. Godnatt.

5 kommentarer: