torsdag 20 september 2012

Jag stal helt undemedvetet



Senaste inlägget detdär om en ekorre som leker på våra jordiska kvarlevor. Det var en undermedveten stöld.

Vad skall jag göra när jag är alldeles sprickfärdig av klokhet, visdom som jag bara måste få ut. Så att ni andra också får ta del av dessa sanningar. Det måste ju skrivas ner snabbt annars försvinner det. If you don´t use it, you loose it! ;)  

Men i alla fall så är det Tove Jansson ord detdär om en ekorre som leker eller man kan oxå säga att jag blev inspirerad av henne. Inte är det helt hennes ord, det är vår ord, Toves och mina ord i perfect harmony.
Sååå är det.

Tillbaka till ekorren.
Egentligen är det en ekorre som dör och andra ekorrar leker i trädet som växer upp från den döda ekorren.
Ha-ha. Härligt! Viri-viri-töt-töt!

Ekorrens begravning
Fotade från Trollvinter. Mumintrollet ståndsmässigt i badkappa

Ekorren skall begravas och Mumintrollet är oroligt att det inte går rätt till och Lilla My hon rockar som vanligt. Stycke från Trollvinter:

" Kan du inte gå lite långsammare, bad Mumintrollet. Det är i alla fall begravning.
Han var tvungen att andas i små, små drag för att inte överväldigas av den isiga luften.
Jag visste aldrig att du hade ögonbryn, sa Lilla My intresserad. Nu har de blivit vita och du ser mer förvirrad ut än nånsin.
Det är frost, sa Too-ticki strängt. Och nu skall du hålla dej tyst, för varken du eller jag vet nånting om begravningar."

Capish?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar