måndag 8 oktober 2012

Linnea frågar (2)

Sällskapspel

En del av frågorna kommer från detta sällskapsspel  som jag min karl köpte åt mej. Som jag skulle ha och som han fick leta efter tills han hitta det.

I alla fall så är det ett spel om att bete sej "typiskt svenskt". Typiskt svenskt är inte bara typiskt svenskt utan ganska typiskt i största allmänhet.

Blablabla....

1. Om du har blommor till någon, brukar du då ta av pappret kring blombuketten innan du ringer på dörren?

2. Lägger du upp varorna på bandet med streckkoderna åt ett och samma håll?

3. Har du någon gång frågat en person vad han eller hon jobbar med innan du frågat vad personen heter?


Heippa-ralla.

4 kommentarer:

  1. NEJ-NEJ-JOo och de va tre frågor närmare champangen ;-)

    SvaraRadera
  2. 1. Oj, borde man göra det?
    2. Inte vanligtvis, men jag har försökt göra det några gånger om personen framför mig i kön är långsam, alltså jag har mer tid att rada upp grejerna på bandet.
    3. Näe, jag tror inte det.

    SvaraRadera
  3. 1. Jag vet inte:) men brukar inte.
    2. Inte jag men min karl. Han tycker det skall se prydligt ut.
    3. Nej.

    SvaraRadera