onsdag 31 oktober 2012

Very Important Person

Är du en VIP? Jag har lite roligt åt det ordet. Är du viktig av dej? Eller är det andra som tycker att du är viktig?

Vad är man om man inte är VIP? Är man en NIP, No Important Person?

Kan man vara där mitten? Vad är man då?  Kanske en SIP, Semi Important Person?

Värsta kast-systemet, I say.
Det här med VIP, SIP  och NIP är ju ganska suddigt.

En och samma person kan vara lite olika beroende på situationen. Ta nu Björn Wahlroos som ett exempel. I de flesta situationer är han en VIP. Men ifall han plötsligt skulle landa i säg Mexico utan sin kostym på sej vad skulle han då vara?

Eller i fängelset finns säkert en helt egen rangordning.

Sedan finns det Wannabees som vill vara en VIP men kanske bara är en SIP eller kanske rentav en NIP.

Hur skall man vara mot en VIP,SIP, NIP? Skall man vara annorlunda? Eller skall man alltid vara sej själv? Men vem är nu det i alla lägen?

Nå ingen, det kan jag säga nästan med säkerhet.

Är det så att alla vill vara VIP?
JAA! Självklart! Man vill vara en VIP i sina egna kretsar. Viktig för sin familj, vänner. Det är det absolut viktigaste.



7 kommentarer:

  1. Haha

    Du funderar visst på en hel del!
    Som en tidigare vän sade; Tar det sjukt också?
    Ja du är dej själv åtminstone i ur och skur.

    Ha det gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland tar det sjukt i huvudet. Ibland susar det liksom bara och ibland så är det alldeles tyst ända tills någon knackar i mitt öra och vill komma in. Brukar du ha det på det viset oxå?

      Radera
  2. jag vet att jag e en vip självklart, men dom som int känner mej tycker att jag nip o dom som int rikit känner mej så bra trycker att jag e en sip, men vip e jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är såååå MEGA-VIP! och va bra att du själv har förstått det oxå.

      Radera
    2. nu e du ganska vip för mej med ;)

      Radera
  3. Tack för den du. Nu får jag ju ligga sömnlös och fundera på om jag är en NIP. Ve och fasa!

    SvaraRadera