onsdag 30 maj 2012

Ett smultronställe

Hoppetossa(ebutik.dinochmin.nu)
Nånting i stil med denhär, färgerna är fel och det är väl
Playmobil? Men ni fattar eller fattar ni?

Nu har min syster&co köpt en sommarstuga. Då börja jag igen fundera på vad som skulle vara det ultimata sommarboendet.
En stuga vid havet/insjö är inte alls dumt eller ett litet torp vid skogskanten, inte illa. Men, men...

Jag har alltid haft drömmen om att ha en båt, helst nånting i stil med Hoppetossa. Jaaa, jag vet! Det är inte klokt. Men att det skulle vara roligt.

Jag skulle måla den vit med blåa detaljer. Det skulle var runda fönter och mässingsattiraljer, fråga inte mej vad man gör med dem. Men ni vet en massa mätare, baromätare?.

Jag skulle ha flaggspel som skulle vaja lojt i vinden och jag skulle hoppa/dyka från båten i det azurblåa vattnet. Jag skulle vara sexig som fan och klättra upp med stegen. Då skulle min karl komma emot mej i bara tangat och ha en iskall öl åt mej. Nu överdriver jag, jag gillar inte tangat.

Sedan skulle vi sova i lätta duntäcken och massor av dynor. Somna till kluckandet.

Vi skulle puttputta till Helsingfors, dansa på disco hela natten och sedan på morgontimmarna lulla hem till vår hoppetossa.
Och sen och sen....

Båt är nog för min del det ultimata sommarboendet. Dessutom gillar jag randigt, blått och runda fönster.

4 kommentarer:

  1. De e jätte sköönt att sova i en båt... man liksom vaggas till sömn av vågorna som kluckar och båten som gungar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nån dag ännu skall jag ha en båt som jag kan sova i...

      Radera
  2. ja du, o då kommer jag med o klucka ;) de helt annan grej, de går int att gemföra en sommar stuga med en båt, en båt vinner alltid, ett sommarställe som går att flytta från ett härligt ställe till ett annat, oooo nu blir jag helt ivrig, kanske resa till södern på vintern, ha en capitain med spända boratsimppare o glänsiga reva skinkor ooooooooooo :) men int före småttingarna blir stora, så tar vi stugun ;)

    SvaraRadera