tisdag 8 maj 2012

Trädgårdsdagbok

Tror att min blogg får fungera som en trädgårdsdagbok oxå. Ypperligt när jag lärt mej fota. Lättare att komma ihåg vad jag gjort/planterat, var, när, hur många plantor.
Just nu sätter jag ut några bilder från min trädgård för att komma ihåg att så här ser den ut i början på maj
Som helhet är trädgården grön och ganska sansad
Brunnera  macrophylla(Kaukasisk förgätmigej)
blommar, narcisserna kommer stort

Julens hyacinter i komposten blommar mycket
vackrare än sina "julsläktingar"
Kom ihåg! Plantera gamla lökar

Magisk plats: vitsippor, gammal mossig stubbe och sten
Vad skall jag hitta på för att förstärka den magiska platsen?

Den magiska platsen från en annan vinkel
Vacker hägg. Grrr, me like very much

Botaniska krokusar finns ej mer

Aklejan står och stampar på stället, hm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar