tisdag 29 maj 2012

Trädgårdsblogg 29.5.2012

Kan påstå att lökväxternas tid nu är förbi, snyft. Det är nånting med vårens lökväxter som gör mej så lycklig. De är som de första tuggorna när man är utsvulten. Det är så gott att jag började sjunga när jag var liten.
Men nu är det över för den här gången. Scenen har intagits av Allium nu. Några White triumphator-tulpaner(tror det) kämpar ännu.

Kökslådan är klar med sallad, lök, dill, ärter.....
Gamla hinkar proppfulla med örter. Min syster brukar säga att jag är som Pettson som sparar på allt skrot som kan vara bra att ha.
Jag har knåpat ihop ett fint vindspel av gamla tyger. Min karl kommer att himla med ögonen när han ser det för han förstår sej inte ibland på vad som är fint;)


timjam, oregano, rosmarin

White Triumphator-tulpaner? och i
förgrunden en Alliumknopp

Trollium Europaeus, lite för oranga i min smak. Har
oxå blekgula exemplar, finare.

Dålig bild på underbart motiv

Jag blir irriterad på vinspel som plingar och plångar
hela tiden. Detta tysta föredrar jag. Lätt att
tillverka

min gulliga hjälpreda

Ståtliga Allium, tillför lite maskulinitet till trädgården

2 kommentarer:

  1. Hej

    Vad vackert du fått till det och praktiskt med kryddväxter till matlagnungen. De där gamla trosorna eller är trasor är väl till att torka oljestickan med?

    SvaraRadera
    Svar
    1. ha-ha, kom hem nu och lag mat, pronto.

      Radera