måndag 7 maj 2012

Tystnaden har en massa ljud

Igårkväll efter Indiana Jones gick jag och la mej, på soffan. För vår baby ville sova med sin pappa för att imorgon flyger han till Sverige igen.
Nå där låg jag på soffan och fick inte sömn. Bestämde mej för att lyssna på regnet(det ösregna inatt). Det brukar söva mej men inte igår. Tyckte mer att regnet lät som en jätte AC-maskin.

Nå, jag bestämde mej för att räkna får. Jag brukar knyta nävarna och för varje 10 får sätter jag upp ett finger och på det viset kan jag lätt hålla reda på hur många får som har hoppat. Där låg jag på soffan med  4 sprätande fingrar. Då hörde jag ett konstigt ljud från mitt öra. Det lät som någon som knackade på min trumhinna inifrån. Ungefär som att hallå, hallå släpp ut mej. Men det kan jag ju inte göra för då skulle ju mitt huvud bli alldeles tomt. Så jag bytte sida och satt den sidan mot dynan.

Mittiallt sätter vår baby på alla lampor för han skall på WC. Aj-aj, jestas vad det pittra till.
Sedan steg jag upp och åt skinkpålägg bara för att jag var irriterad.

Sedan somna jag antagligen.

På morgonen försov vi oss och jag måste köra till flygfältet lite efter 6 var jag hem igen. Och att jag var trött. Jag stupa i sängen.
Men en fin dag blir det med solsken, fågelkvitter och en trädgård som blir vackrare för varje dag som går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar