söndag 25 november 2012

Mykkäkoulu

Brukar ni idka mykkäkoulu?
Det är bland det löjligaste som finns om ni frågar mej. På fredagen var jag löjlig hela dagen. Inte ett ord sa jag till min karl och inte ett ord sa han till mej.

L Ö J L I G T! Vilket slöseri med tiden, våra dagar är ju räknade och man skall ta till vara dem inte slösa med dem.

På lördagen blev vi de sötaste vänner igen. Att sonas är de finaste och det firar vi med ett glas på Gabriels och ännu ett glas på Snigelrestaurangen.
Sedan tassa vi hem i mörket och i dimman, det var magiskt. Och att vi prata, hela tiden. Vi prata två dagars prat på några timmar.

6 kommentarer:

  1. Vad bra att ni blev vänner igen så snabbt :) Hrm, jag försöker att inte hålla på med det, men nån enstaka gång har det nog tyvärr hänt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sysslar inte heller med det för att jag har så svårt att hålla käft när jag är arg men ibland "lyckades" jag. ;)

      Radera
    2. Hehe, joo att hålla käften fast i tid och otid är en konst som inte alltid förärats mig.

      Radera
    3. Ja-a hördu Maggie hur var det nu? Tiga är silver och prata är guld eller var det tvärtom;)?

      Radera
  2. :) min sambo tycker om mykkäkoulu. själv e ja int så intresserad av det, men ibland blir de ett "måste" för de känns dumt att prata med sin döv-stumma-gubbe. Varför ska man hålla på med det, när vi ett tag som småa lärt oss prata?? Boooring, säger jag. Och förresten. Har man mykkäkoulu så får man inte sagt de vad man vill säga/komma fram till med mykkäkoulun.. (de där lät invecklat)

    SvaraRadera
    Svar
    1. No precis. Och mest tar det i huvudet att man skulle kunna göra så mycket trevligare saker. Liksom nu strider vi så det står härliga till och sen blir vi vänner och har det lite skoj. För allt som oftast strider vi ialla fall om helt löjliga saker. Ifall det är viktiga saker är det ju en annan story. Det får liksom ta lite tid. Fast visst är det ju viktigt att kunna prata då oxå. Fast jag pratar inte måste jag erkänna, jag har en tendens att joma.

      Radera