måndag 14 januari 2013

Helst skulle jag sova

Denna tid på året skulle jag helst bara vila, lyssna på nån bra bok(orkar inte ens läsa), under täcket, mörkt, en brasa som sprakar och så skulle jag åter domna bort. Bort till ett ställe där det är ljusare och lite varmare, till ett ställe där det finns blommor.

Nåja! Det är nu sånt där nonsens som alla vet att inte kan vara. Men första buketten med tulpaner har jag i alla fall köpt.
Lyyyslööda tulipaner på vårt soffbord.
Våren kommer att komma.
Stå ut.
Lite på en vecka så rymmer vi till Kanarieöarna. Där är det ljusare och varmare. Ljusast kommer jag ju att vara med min likblekhet, blåa ådror och åderbrock. Men det skiter jag blankt i. Kläderna tänker jag kasta av mig och ligga som en strandad valross. För är man medelålders får man göra det har jag hört.
Skönt är det oxå att inte behöva tänka hur man tar sig i bikini eller om mascaran är vattentät. Mycket skönare är det att tänka hur skönt solen värmer och ifall jag skall ta en paraplydrink eller en  öl.
Har nån av er, kära läsare, nåt bra Kanarieöarna-tips? Så tar jag med tacksamhet emot, har nämligen aldrig varit där.


p.s jag är nog lite mallig för min dator har haft spunk. Den vägra totalt att samarbeta. Och vet ni? Jag tryckte modigt på alla knappar som datorn sa att jag skulle trycka på och nu, NU, fungerar den igen.
Se on moro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar