onsdag 26 februari 2014

Morgontvagning

Att stå under en het dusch på morgonen när det är kallt och mörkt ute är nånting som jag uppskattar.

Där kan jag stå hur länge som helst blunda och humma nånting entonigt för mig själv. Det är nästan som att vara i en livmoder inbillar jag mig.

Men här en morgon när jag äntligen bestämde mig för att NU måste jag tvätta mig. Med slutna ögon treva jag efter tvålen och hela plåtgrejen med tvålar (som aldrig har blivit fastskruvad i väggen) flög med ett brak i golvet.

Det var lite onödigt brutalt. Tänkte pissa på mig så rädd blev jag.

2 kommentarer:

  1. Hmm. Intressanta associationer. Kom ihåg att vatten kostar per kubik, ju längre man låter kranen vara öppen desstu dyrare blir det. Mobil tvålkopp är praktisk.

    SvaraRadera
  2. Tvålkopp heter det och inte plåtgrej. Jag fattar ingenting these days, jag bara skapar. :) Och praktiskt är den mobila tvålkoppen inte utan vinglig är den, så det så.

    SvaraRadera