tisdag 25 februari 2014

Take away-utställning på skolan

Alla som går på Fria konstskolan ställer ut på skolan. Alla fick vi ungefär 2 kvadratmeter utrymme och meningen är att vi skall proppa den full.

Själv anmälde jag mig med utan att riktigt tänka efter. Idag tänkte jag då efter och konstatera att jag vill inte sälja nånting ännu för att jag skall ju visa det bästa jag har åt lärarna senare i vår för att eventuellt komma vidare till följande årskurs (hälften kommer vidare).

Kom på den fina idén att jag ställer ut mina kroki(croquis) teckningar. Meningen att vi skall lära oss rita snabbt en människokropp.

Vi brukar börja med kanske 3 minuters ställningar för att övergå till snabbare och snabbare tills vi är nere i 30 sekunder.

Dessa som jag ställer ut är 1 minuters kroki. Fina va?






Så välkommen till Fria konstskolan take away-utställnin.
Vi öppnar på imorgonkväll och den är en vecka öppen.

9 kommentarer:

  1. Alltså kroki är nog en av de finare konstformerna tycker jag. Jättefina bilder!

    SvaraRadera
  2. Tack. Jag blir så glad att få komplimanger.
    Jag håller med. Allt onödigt bort och kvar blir kärnan.

    SvaraRadera
  3. Hej

    Det var då en riktigt kommersiell sida detta blivit. Det säljs saker till vänster och höger likt de gjorde i templets hus. Skulle vara på tiden att du kastade ut dessa penningväxlare likt Jesus gjorde om inte annat så för konstens skull. Men det är också sant att vi måste alla leva och utan handel kommer inte dessa vackra alster till var mans njutning och förnöjelse. Tror minsann jag måste bjuda på den som tilltalar mej. Men onödiga är de väl inte?

    SvaraRadera
  4. Hahaha, Magnus U. Jag vet inte du mena med onödigt men jag mena att bara man lämnar bort allt onödiga dekorationer i en konstverk blir bara kärnan kvar, som i kroki.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahaa! pling och det gick upp ett ljus. Inga onödiga verk alltså. Det var förstås så du menade med onödigt, ja jag håller med, kläder och rekvisita är allt onödigt och kvar blir den vackra nakna sanningen. Det är bara det att jag är van att fantisera likt en hormonstind tonåring och då är rekvisita många gånger till en fördel. Aj aj din snuskgubbe tänk efter före nu innan du har lindat in dej själv i ord likt Bill Clinton. Men tavlorna är fina.

      Radera
  5. Hahaha. Pang på rödbetan bara.

    SvaraRadera
  6. en av de här fina konstverk har jag i MITT sov rum

    SvaraRadera