tisdag 26 februari 2013

Snabbpaella

Jag gjorde idag snabbpaella. Och det skulle minsann gå undan för jag hade brådis. Ungen skulle hastigt ha mat före han skulle på träningarna. Jag håsa på i köket och lyckades få halva konserven med tomater över mig själv.

En massa kryddor, bl a kumminfrön, oregano, gurkmeja.... Egentligen skulle det vara vitt vin också men vitvinet hade tagit slut. Det blev jättegott fast konsistensen var inte riktigt som det borde. Det var mer som paellasoppa och jag har för mig att det skall vara en ganska "flåtig" men stadig massa.

Och färgen var så fin så jag tog ett foto. Tänkte nästan att nu skall jag lite pimpa upp min bild med en vacker handuk ( eller vad man nu pimpar upp sin matfoton med).
Egentligen ser det ganska äckligt ut
men skenet bedrar. Vi åt med god aptit

2 kommentarer:

  1. jag tycker de ser smaskens ut, jag sku å vila göra lite annat ibland än dedär vanliga. jag har ju å så fina kockböcker, men dom e heeeelt dammiga fast dom e i hylla med glasdörrar höhöhö kanske nån dag tar jag fram en. De känns int så verkligt.men nam gott ser de ut, synd att vinet va slut, va de jag som tömt det???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Antagligen var det du, din skurk, som har varit i min "vinkällare".

      Radera