måndag 2 juli 2012

Ändra bloggen?


Nånting håller på att uppenbara sej på min gård

När jag börja blogga tog det inte länge för mej att "skapa" en blogg. Namnet var inte sådär väldigt genomtänkt. Jag har alltid diggat Mumintrollen så bloggen kan väl heta Mumin. Så resonera jag.

Inte fundera jag heller vad bloggen skulle handla om. Trodde inte att jag skulle blogga så väldigt länge. Men jösses jag har nu bloggat snart i 5 månader. Inte så illa.

Funderar nu ifall jag borde ändra namnet på min blogg. Kan man månne göra det. Gillar nog egentligen namnet men det är kanske lite missvisande. Vad skall jag isåfall kalla den?
Måste jag ha en helt ny blogg eller kan jag bara ändra namnet? Har det nån betydelse?

Äh! Jag vet inte. Spelar ingen roll

Jag spelar inte squash, ooh nej
windsurfing är ingenting för mej
i slalombacken kan man skada sej
bäst motion får jag med en tjej

Sångtext av Viktor Hurmio&Fetknopparna

Jag kom ihåg sången när jag skrev det spelar ingen roll. Helt ologiskt eftersom refrängen börjar med  jag spelar inte squash.

Hej-hej. Bäst att sluta.

2 kommentarer:

  1. Klart att man får ändra namnet om man så vill.... men varför? De är ju bara ett namn... Behöver inte ha något med innehållet att göra. Tycker jag.
    och PS ---> blev lite sur på dej, för nu sjunger ja hela tiden sången "ja spelar inte squash ♫♫♪"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du säger det. Tror nog att namnet får hänga med en tid ännu. Tills jag kommer på nåt bättre. Och Viktor Hurmio är väl bra ;) Påminner lite om M.A Numminen. Åtminstone har de lite samma röst. Ha det gött-göti-gött.

      Radera