tisdag 3 juli 2012

Jag har blivit klokare/äldre

Jag vet att jag har blivit klokare/äldre när jag till min förvåning kände ömhet mot min kära far. Träffa honom igen på söndagen efter en tre års lång paus.
Har nog länge varit vänligt inställd honom. Har börjat glömma eventuellt allt gammalt groll som vi, ähum, kanske har haft. Han hade helt tydligt blivit äldre.

Missförstå mej inte. Inte är han ännu tand- och harmlös. Ännu var håret tjockt och ludet och skägget är som på en pirat. Och jag tror nog att han kan ställa till besvär riktigt säkert ännu. Men han behöver inte mer trumma sej själv på bröstet för att, tja, jag vet inte vad.

En av hans största nöjen är whiskey och cigarr. Han skulle kunna sitta mitt i Calcuttas slumkvarter och njuta av det utan att låta sej bekommas av sin omgivning.
Det kan han inte mer. Han plågas av en ond rygg och äter så starka mediciner att han kanske borde låta bli.
Han berätta att nu får det åtminstone vara för detta år. Tobak har han varit utan i två år. Och detta med en ond rygg. Jag klarar inte av att sluta fast jag borde ha en bra rygg(som i ryggrad, fattar ni?)

Det är min pappa!

6 kommentarer:

  1. ja visst har han blivit lite gammal, jag hoppas själv att jag kan vara lika nöjdsom han när jag blir gammal. o sluta med onyttiga grejer när man ska, de våran pappa det jo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast onyttigheter slutar vi nog med först när vi måst, eller hur?

      Radera
    2. jääääs sku pappa ha sagt där med, banzai kati ;)

      Radera
  2. Hej

    Ni har väl alltid haft ett bra förhållande, fast jag kommer ihåg en gång då du bet honom i bröstet men det var av kärlek:)Han är en snäll man som tänker på andra och tar hand om andra men med en del principer och ideologier.(socialdemokrat)Kommer alltid ihåg alla barns och barnbarns födelsedagar,om en datumen inte alla gånger faller riktigt korrekt, men vad, åren brukar bli rätt. Har alltid jobbat och varit orädd. Haft drömmar och intressen.
    Ha de bra allihopa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vet. It takes two to tango. Nu är det mera folkdans vi håller på med, jag och pappa.

      Radera