tisdag 31 juli 2012

Traditioner och tvångsbeteende

Tove Janssons pappan och havet
 Jag har vissa traditioner som är riktigt mina egna. Jag har själv hittat på dem. På julen ser jag alltid på Fanny och Alexander.
På sommaren ser jag alltid på Underbara kvinnor vid vattnet och läser Pappan och havet.
Det hör liksom till.

Jag kan inte heller gå hemifrån utan att knacka 3 gånger i väggen och högt säga att kaffekokaren är avstängd. Fast det är väl inte en tradition utan kanske tvångsbeteende.

Å andra sidan vad är skillnaden;)?

5 kommentarer:

  1. Hejs
    Underbara stunder då man kopplar av. Dom där filmkvällarna.

    SvaraRadera
  2. och så har dom lite intimt umgänge i båda filmerna och det är ju enkelt nöje för en enkel man som jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hör du Magnus U, vad är det som är underbart? De intima stunderna eller filmkvällarna?

      Radera
  3. Pappan o havet ooo shit har int hunni me den, förra sommaren kommer jag ihåg hur jag läste o va arg på mina ungar när jag börja drömma, affe lärde sej o simma då ;) jag gillar också Gabbe han e så häftig på någo underligt sätt, o å cajus med, han e snäll

    SvaraRadera