lördag 21 juli 2012

Helt crazyt

Häromdagen var vi, min karl och jag, på Bonk expo. Expon finns för tillfället i Borgå.. Det var riktigt bra, värd de 7 euron expon kosta. Helt crazyt, skratta gott åt alla konstiga maskiner och historier som hörde till. Helt hölyn pölyä.
Precis som mycket konst i mitt tycke är men på fullaste allvar.

Hör nu på dethär:

BONK'S ATOMIC  TELEMOTION(ATM) 1959

Ett system utvecklat för hushållen, där känslor överförs med hjälp av ett landsomfattande nätverk av plasmarör. En fusionsmotor filtrerar bort negativa emotioner ur känslosändningen och konverterar dem till grillkolsbriketter vid namn " Canned Hate".
en ATM från 1959 

En annan crazy sak, som inte har med Bonk att göra, är att när vi var på resa så köpte vi en tändsticksask som kosta 199 kronor! Till saken hör att jag har dreglat efter denna tändstickask i ett år. Bara det är ju helt crazyt. Snacka om innehållsrikt liv.

I alla fall är den av plåt och och den exakta solstickapojken är urstansad. Den är så snygg och den är min.
Den pryder vårt vardagsrumsbord.


Idag är det vackert väder. Vi skall försöka fara ut med vår båt som Muminfamiljen. Dit näsan pekar bara.
Ha det bra, gott folk.


2 kommentarer:

  1. helt något som jag skulle köpa ;) en ATM e svaret på alla mina frågor, bevars, måst komma imårrn o kolla din tändsticksask den e ju för pupsiger, de lilla gossen, såg samma gosse på asken igår i karlsson på taket, natti natti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att ATM var till salu, so go for it. Tändsticksasken är pupsi men nån måtta får det väl vara med galenskaperna, 199 kronor????

      Radera