måndag 23 juli 2012

Trädgården 23.7.2012

Bilder från min trädgård:
Välkommen till min hemlig trädgård

I år blommar Agapanthusen fint, den ena med 3 stängler och den andra med 5
uppe på bordet har mina pelargonsticklingar tagit sej fint

Städa i trädgården. Titta på min skottkärra. Så fint, som ymnighetshornet
Nu har jag städat bort pion, fingerborgsblomma,
och tyvärr stor blåklocka som regnet hade slagit ner till marken.

Sommaren börjar lida mot sitt slut när krassen blommar.
Äh, det är högsommaren ännu flera veckor;)

Gillar väldoftande blommar. Har således
luktärter ganska ofta

Ifall (när) min karl snarkar och jag sover då på soffan
brukar jag öppna fönstret för att få
in pustar av väldoft.
Underbar kaprifol-doft. Blommar ännu inte så mycket
men tillräckligt.

I min nylagda "gång" plantera jag backtimjam
Backtimjamen växer fint.
Gången är ojämn att gå på men snygg.

Bollhortensia är jättefin i år.

Helvetes helvete. Ett av mina finare äppelträd,
Transparanche blanch, håller på och dö.
NEEJ!  Jag vill inte.
Hej-hej!

2 kommentarer: