onsdag 25 juli 2012

Barnuppfostran

Barnuppfostran. 
Herregud vad svårt det är att få nån rätsida på ungarna. Mina egna är ju "stora" nu men inte har de slutat slåss för det. Herregud, jag slåss ju ännu med  mina syskon.

När jag blir riktigt arg, så där att jag egentligen vill flinta till höger och vänster men inte gör det, brukar jag bita mej i tungan. Så hårt att det gör ont. Tungan blir blå och svullen för att jag ingenting känner i min ilska. Ibland börjar mina ögon skeva.
Skall be mina ungar ta ett foto av mej, skulle kunna vara intressant att se hur hemsk jag kan se ut OCH  ifall jag ser skräckinjagande ut.

Vad skall man göra med ungar som slåss?
Mymlans mamma har svaret. Klockrent!


Från Mumintrollet Nr:3

Hädanefter kommer jag ha ett hölster med vattenpistoler som jag skjuter skarpt med när det blir bråk hos oss. Kanske jag kan gå med dem på stan oxå för där brukar det oxå finnas omöjliga ungar.
Howdy.

3 kommentarer:

  1. Hejs svejs
    Kanske du inte skall ha tungan ute när du blir uppspelt. Skjut skarpt med sockrig saft så blir det kladdigt.

    SvaraRadera
  2. eller lite ättika, men int när du e arg på mej, bit dej i tungan då bara ;)

    SvaraRadera