måndag 16 juli 2012

Göteborg

Göteborg  var en ny trevlig bekantskap.

Min karl och jag har en förkärlek för hamnar. Dessa vibrerar av aktivitet, förväntan och hamnen är porten till ett större sammanhang.
Vackra båtar från alla möjlig länder

Vi var till Marstrand och äta. Det är mycket fisk och skaldjur som gäller. Själv är jag ingen stor fan av skaldjur men stekt strömming, mos och skirat smör är inte heller fy skam. Tyvärr glömde jag kameran då så jag lånar bild från nätet. Rekommenderar varmt Marstrand. Jättefint!

lånat från folkpartietlerum.blogspot.com
Ungarna skulle så klart till Liseberg. Det lär vara nordens största nöjesfält. Carl-Einar Häckner var där och hade varieté. Han är både rolig, duktig och trevlig att se på. Det är nånting Johnny Deppskt över honom. Han tog publiken med i sina trollkonster. Bl a en liten grabb skulle komma ihåg vilket kort han drog från packen. Sedan kom han ihåg fel kort ;)

Bra underhållning

Ungarna hade roligt i roliga huset
Vi gick  på stan, på avenyn och kolla Poseidon. Avenyn var full med uteserveringar, alla lika fulla. Människor , också gamyler, som åt och drack gott mitt på dagen, vardagen. Äkta storstadspuls.
La Familia vid Poseidon. Fast Poseidon hade jätteliten
pippeli

La Dolce Vita. A-lagare njuter av dragspelsmusik.
Ingen resa utan ett trädgårdsbesök. Vi besökte Trädgårdsföreningens trädgård. Den var gammal, 170år och den var fin, så fiiin. Jag var bokstavligen i himmelriket. Inget inträde.
Far och dotter
Vi var 2 dagar i Göteborg. Jag skulle gärna ha stannat längre. Jag tycker att det löna sej att åka över till Göteborg fast resan räckte ca 5 timmar.

5 kommentarer:

  1. Åhh! Carl-Einar Häckner har jag alltid drömt om att få träffa! Illusionister och pokerspelare har en hel del gemensamt, skulle tro att vi är tvillingsjälar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är så hot. Fast jag träffa int honom direkt personligen men det räckte ganska långt att se på honom.

      Radera
  2. ja å om de någo depp över honom, så im in ;) härliga foton, de va en lyckad semester då, har int sett dej på över en vecka o de e ju ovanligt, men helt ljuvligt, när man ser, vill man med :)

    SvaraRadera
  3. va satan, ha du inga blogga, sitter hit i mökkin o vänar, så har jag o läsa o kommentera någo viktigt,man får ju bara sitta in när vädret e för jääääävligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära Klara. Nu har jag bloggat igen.

      Radera