onsdag 4 juli 2012

Med frihet får han ansvar på köpet

Nästa vecka skall vi semestra. Men för alla tjuvar som läser detta och tror att nu skall vi länsa deras hem kan jag säga att det inte kommer att lyckas.

Vi har nämligen en 17årig vakt hem som antagligen inte skulle märka att ni länsar vårt hem så länge ni låter hans dator vara. Skämt, naturligtvis.

HönaPöna som jag är är jag orolig för hunden och katten. Han skall sköta om dem. Ge mat, tömma sandlådan, rasta....

Vi har en deal. Han måste självständigt stiga upp klockan 10 på morgonen och gå ut med Maja och sedan ge mat. Just hörde jag när MIN SON med grötig röst sa: mamma, godmorgon. Gulligtgulligt gullligt, jag tuppa av.... och nu är han ut och gå med Maja. Klockan är 10.07.

Förstår ni att jag blev glad?

3 kommentarer:

  1. Hejsan, min gubbe , som äntligen ha kommi hem efter 4 veckor, e o jobba me sin farbror o kusin på deras brygga så nu dras ja här me barnen då igen.... tror int ja hinner komma. sku ha vari jätte kiva. typiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå vitsi. En annan gång. Det var trevligt förutom att jag missa halva träffen:) Trodde att det börja 13 och det börja 11.

      Radera
  2. oooo kalle, va gulli han e, kan just tänka mej när han går ut med maja o har lika stora påsar under ögonen som han har, ojojoj nu tänker jag högt igen höhöhöhö.men du dka få se att de går bra

    SvaraRadera