lördag 7 juli 2012

Som ide betraktat

Rubriken är ett lån från Muminböckerna:

"Städa gjorde hon knappast för det fanns inget damm att tala om så här långt ute och man skall inte överdriva städandet som ide betraktat. Vad matlagning beträffar går den ju ganska fort om man lagar på det bekymmerslösa sättet."

Från Pappan och havet.

Där ser ni. Ifall  Muminmamman säger att man inte skall överdriva städandet så är det så. Hon vet nog. Så till söndagens konfirmation tänker jag lite putsa här och där. Ta bort de värsta fläckarna och dammtussarna jagar jag underna mattorna.

Jag skall bjuda på sallad. Men hur mycket sallad skall jag göra? För 30 personer. Jag har inte en aning.

Jag kommer att fnatta omkring idag med en trasa i ena handen och slev i andra. Ge mej styrka, nån...




4 kommentarer:

  1. jag tycker också att de onödigt att putsa o polera silvret,varje gång de någon bemärkelsedag ;)de blir ju oftast så jääävla råddigt med myky folk,syns imårgen, vi kommer först hem imårrnbitti

    SvaraRadera
  2. Hon är klok hon, Muminmamman :)

    SvaraRadera
  3. jonej.. int ska man städa onödigt... om nån klagar på att jag har råddigt brukar jag berätta var damsugaren finns :-) o säga "varsågod bara".

    SvaraRadera