tisdag 13 mars 2012

101 Inlägg

Sambandet är lika diffust som min blogg
101=101

Kan ej fatta men dethär är mitt 101 inlägg (publicerade 80 och utkast 21). 101 jag är så imponerad av mej själv. Att jag kan, jag klappar mej själv på axeln. Jag har bloggat i 42 dagar det gör 2 inlägg per dag. Inte dåligt för en amatör. Det skulle jag inte ha trott om mej själv. Detta kallas för att man peppar sej själv till fortsatta stordåd. Nu smäller jag mej själv på käften för att bli ännu mer peppad, tjoff.
101 inlägg och inte mycket vettigt skrivet om jag skall vara helt ärlig. Men vet ni vad jag vill inte ha det vettigt i livet jag vill ha det kul, för annars är jag inte med.


Jag vet inte fortfarande vad jag skall blogga om. Jag kan ju inte skriva om mumin hela tiden. Det var ett av mina tusentals infall jag får. Men kan jag nu byta namn på min blogg stup i kvarten? Då kan ni ju börja tro att jag är lite homsig av mej. Nej muminochjag får det vara.
Snart är våren på allvar här och då kommer det att bli en hel del bloggat om trädgård. Jag har kanske 1000 vårlökar som jag väntar på. Tycker ni att jag skryter nu? Må så vara jag är faktiskt lite mallig. Jag måste få en kamera tills dess. Att pyssla i trädgården är bra både för kropp och själ. Det är vetenskapligt bevisat. Trädgårdsmänniskor är lyckliga människor.
Detta inlägg är antagligen ett sådant inlägg som borde förbli opublicerat, jag kommer antagligen att tycka att det är pinsamt i framtiden, måste checka det. Shit the same, tuuuut- tuuuut här kommer lilla jag.






4 kommentarer:

  1. Jee, grattis! :)
    p.s. För min del, så läser jag gärna om mumin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Må din vilja ske så som jag kan uppfylla den i fråga om mumin.:)

      Radera
  2. Grattis till 101!!
    Här är alltid lika underhållande att titta in ;) O vad bra du är på att skriva... så man riktigt känner att det är du bakom tankarna!
    Det e alltid lika roligt att komma med namnförslag (alltså åt bebisen, inte bloggen). Jag vet ju inte vad de andra i syskonskaran heter, men ger en röst åt Vilda (perfekt om hon brås det minsta på moster ;)) Sen tycker jag hemskt mycket om Tilde och Tindra.
    Ha det gott! o var stolt över alla vårlökar! Mina brukar bli inne på tambursgolvet då höstregnen anländer ;)
    -J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hello,
      roligt att du gillar. Jag tycker oxå att Wilda(det ska vara med W, visste inte) är fint. Hennes äldre syster heter Mathilda, så det kanske liknar för mycket. Men både Tilde och Tindra är jättefina namn.
      Vad tror du förresten? skall vi ha trädgårdsträffar i år oxå?
      Tycker att det skulle vara roligt att se din nya stora perennrabatt som du anlade i höstas:)Hej-hej.

      Radera