fredag 9 mars 2012

Fredagens matkasse

På fredagen när jag är i matbutiken är det alltid lika fullt. Alla skall handla, både unga och gamla. Det handlas mycket, kärrorna fulla. För nu är det fredag och nu skall det mysas i koja och slott.

Jag brukar sporta med att kolla vad andra handlar lite sådär diskret. Det är alla möjliga godsaker: ostar, batonger, saltkex,öl, öl, öl.... chips, godis, limsa.
Fredagsmys

Till sist kan det ju hända att jag slinker in till Alko. Amarone är en ny favorit i vinväg, efter att en vän tipsa om det. Så gott att jag skulle kunna halsa flaskan och kluck, kluck, kluck dricka allt på en gång i rena rama snålheten men det gör jag inte.... förståss. Jag skall ju njuta.

Vi brukar helga fredagkväll för familjen, helst inga övernattningsgäster, bara vi. Bastu och en orgie i god mat och dricka. Det är lycka det.  Och tänk det är inte länge mer så kan man ta sin bastuöl ute på terassen, Mamma-mia.

5 kommentarer:

  1. Hehe, jag brukar också spioner på andra folks matuppköp... Låter super det där med famlijetid :)

    SvaraRadera
  2. Hehe, jag brukar också spioner på andra folks matuppköp... Låter super det där med famlijetid :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. När man sysslar med lite ofina grejer(som att spionera på sin medmänniska:)) så brukar jag tänka att andra gör det oxå, tror att det kan vara ganska sant...

      Radera
    2. Jag gjorde det idag igen. Och så kom jag att tänka på ditt inlägg. ;)

      Radera