fredag 2 mars 2012

Mitt lilla "samtal" med roskiskusken en fredag


Välkommen

En liten fredagsstory utan nån som helst annan mening än att vara lite trevlig.

Idag är det fredag och varannan fredag kommer roskiskusken och tömmer vår roskis. Han är välkommen eftersom vår roskis alltid är lika full.
En fredag så tyckte jag att han inte tömmde vår roskis.
-Voj, jumalauta,skrek jag rakt ut.

Utan att desto mera tänka efter sprang jag  ut från huset, hoppa bakom ratten och körde efter honom. Jag körde bredvid honom, signalera och vifta på armarna och skrek att han skulle stanna. Han stanna och fråga What's up?
-Du tömde inte vår roskis sa jag ilsket åt honom.
-Jag tror nog det, svara han och log glatt.
-Jag tror inte det, svara jag.

Sådär höll vi på en stund som små barn.
Det sluta med att han kom och kolla OCH han hade tömt den. Han skratta gott och jag förstår inte än idag när han tömde den.

Trevlig helg.

4 kommentarer:

  1. Hahaa, den där var bra :)

    SvaraRadera
  2. Gissa om det var nolot. Man skall tänka sej för.

    SvaraRadera
  3. Haha! Vilket underbart gott hurmör han hade trots beskyllningarna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jesus,I say. Att vara efterklok är min specialitet. Jag är skuld honom en kaffe men han har ännu inte frågat efter den.

      Radera