tisdag 13 mars 2012

Om hen, bebisen och foton

Vilda bebin- en "gammal" favorit



Här i bloggosfären har diskussionerna gått heta om hur små flickor och pojkar skall leka, vilka kläder de skall ha. Om hen och lego...
Det fick mej att tänka på min systers lilla flicka. De vet inte ännu vad hon skall heta så de kallar henne för bebisen, för den eller för femman ( hon är nummer 5 i syskonskaran).
Små bebisar kan vara ganska "heniska". Men för min syster är det inte fråga om kön utan mer fråga om att se bebisen som en person och inte som en den. Kom gärna med namnförslag. Förslagna namn är Ebba, Klara, Vilda, Stina, Lisa, Freja, Liv, Sofia...

Hon är så söt, det tar litet i huvudet att jag inte kan visa hur söt hon är, skall fråga min syster om hjälp. Hon är så söt att hon nästan är sötare... nej fy skäms Katja Linnea! så får man inte säga. Men  jag tror att jag ska ta hem henne. I smyg.

Jag tror att jag kan lova ett foto på lilla underverket. Jag skall oxå börja sätta ut foton på mej själv om jag vågar. Ifall nu nån skulle vara intresserad av min nuna, snälla svara inte jag vill inte veta.

2 kommentarer:

  1. jaa visst e hon ett sött litet rusin ;) glömde att ge dej foto, kom o sök det ;) så tar vi en kaffe igen :)

    SvaraRadera
  2. Tack, jag kommer. Är lillbabyn hemma?:)

    SvaraRadera