lördag 10 mars 2012

Vådan av att vara tonårsförälder del 6

Lilla modiga Sniff med sin vän katten

Sniff är ganska feg av sej, han vill äga och dreglar över allt vackert. Han pirrar och marrar vid minsta motgång. Han skall alltid äta, han är så egoistisk så han borde få en örfil . Men samtidigt som han är den fegaste är han den modigaste.
Hänger ni med.

I kometen kommer har Sniff fått en ny vän, en katt. Strax före kometen skall träffa mumindalen beger sig Sniff ut i den farliga kometvärlden för att leta efter sin katt. Han är så jätterädd men ändo gör han det. Han är så himla modig att jag blir riktigt stolt över honom. 

Mina tonåringar lever oxå i en ganska hård värld just nu. Alla tonåringar söker sin identitet och sin plats här på vår jord. Jargongen är grov, det är nu de skall få lite skinn på näsan. Jag kan tyvärr inte hjälpa dem. Jag kan prata med dem om vad som är rätt och vad som är fel. Jag önskar att de kunde vara lika modiga som Sniff, att säga NEJ  eller dra åt helvete. Att våga stå på sej fast de egentligen inte vågar. Men vi lever inte  i muminvärden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar