måndag 13 februari 2012

Ännu om "hemmahoshappyfamily"reportage

Oftast i dessa reportage skrivs det vad mamman och pappan har för yrke(visserligen visas många homosexuella pars hem också, det är ju bra), hur många barn, om det finns en hund, katt,råtta, hamster...

Ganska ofta skrivs det att det ska finnas utrymme för barnens kompisar och föräldrarnas kompisar(det ordnas kalas och fester stup i kvarten). Är det verkligen så? Har de en massa ungar hemma hos sig hela tiden som de försåss matar med någon ekologisk mat och ungarna spelar definitivt inte play-station? Orkar de fixa fester och framförallt orkar de hålla på och fixa sitt hem hela tiden? Det finns väl roligare saker att göra... Nu vet jag ju att det inte är så. Men varför måste man skriva så då? Herregud jag tar väl socialt självmord nu, människors hem är en hjärtesak. Så också för mej, ingen skall kritisera mitt hem och säga åt mej vad jag skall göra och inte göra i mitt hem.

Nu måste jag dra! Fortsättning följer...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar