tisdag 28 februari 2012

Glädjen av att vara tonårsförälder del 5

Då känner jag mej gammal när vår 15åriga dotter frågar om hon får ärva det och det när hon flyttar hemifrån. Det är så roligt att höra hennes framtidsdrömmar, alla dessa illusioner och fixa ideer om hur ett liv skall vara. Jag försöker att inte vara sarkastisk.

I alla fall så har vi 25st fina muminmuggar. Hon berätta att ifall alla  3 barn får ett halvt dussin muggar med sej ut i världen så blir vi,föräldrarna, med 7st kvar. Vilken förträfflig ide. Våra barn kommer att dricka sitt morgonkaffe intill tidens ände från sitt barndomshems muggar.
Min karl och jag kommer att leva igen i muminmuggar, sämre sätt finns det.

Hoppas att de skulle ärva ett muministiskt sätt att se på världen också.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. By the way, jag tror att jag skall köpa den senaste muggen, den är sååå fin.

      Radera