söndag 19 februari 2012

Varning för atrias pizza

Jag gillar att laga mat, att se på matprogram och att äta mat är nog det bästa. Grejen är den att jag inte alltid orkar kocka. Därför blir det till vardags ibland (lite för ofta) att jag köper nån form av junkfood. Ungarna är hur nöjda som helst med menyn, helst med cokis.
Jag gillar vegetarisk mat och skulle äta det oftare. En klassiker hos oss är morotssoppa. Jag slänger en massa grönsaker, främst morötter, i en kastrull. Låter det koka så det blir mjukt och mixar det. Men eftersom jag lever tillsammans med ett gäng predatorer få jag steka typ 1kg bacon så att mina söner också äter. De skulle kunna äta hur mycket bacon som helst.
Häromdagen kocka jag en jättegod  och fin älggryta med alla möjliga lyxiga ingredienser och som jag var mallig över. Så fråga jag om det smakar? Helt ok, hamppare bettär svarade tonårssonen utan att tveka. Kort och koncist därför att varje ord tycks kosta.

En gång för länge sedan när jag låg på BB och ville ge tuttflaska till han som är tonåring nu, jag var orolig att han var hungrig, fick jag veta att tvärt som jag ger en endaste gång tuttflaskan så tar han aldrig mer bröstet.

Så mitt råd till er som ännu aldrig har köpt atrias pizza till era barn: Gör det inte, de äter aldrig vettig mat utan att knorra efter det.


Men herregud ge mej styrka: italiensk kycklingpizza! Vad är det? Ett skämt? Bättre än min älggryta? I don't think so.
Capish!

2 kommentarer: