tisdag 7 februari 2012

What a wonderful blog-world

Jag har alltid varit en mega anti-datanörd. Har alltid varit nervös på datorer för att de aldrig fungerar, för att jag har två tonåringar som alltid är på datorn. Alltid och aldrig, man skall inte använda dessa ord för man får alltid äta upp dem. Jag håller på och tuggar i mej dem nu därför att

jag, anti-datanörden, sitter lika mycket framför datorn som mina tonåringar. Det skulle man aldrig ha trott. Jag har upptäckt en ny värld, blogg-världen.

Nu känner jag ju inte ännu till bloggandets ädla konst, vad man skall/ inte skall göra. Det lät bekant, det vet jag ju annars inte heller. Så jag kommer göra bort mej ganska många gånger.
Varför inte börja genast:
En sak som jag funderar över är att min karl, som är i Sverige, hittade en kommentar i en blogg.
I den  kommentaren skriven den 5.2.2012 nämndes min blogg. Detta är en blogg som min karl inte följer, jag tror inte att han följer nån blogg förutom min. Min första  spontana reaktion var glädje. Sen börja jag fundera och då fick jag lite  "Storebror ser dig"-vibbar.
bild från google

Hur har denna människa fått reda på denhär bloggen som har funnits i mindre än en vecka?
Finns jag med på någon lista över nya bloggar som nån kollar och har det till arbete? Jag skall ta reda på det.

Som ni märker vet jag ingenting.  Nu har jag t ex gjort nånting på min dator, vet ej vad, men när jag skall skriva detta inlägg borde jag ha ett förstoringsglas för att texten är typ 1 mm stor. Vad är det?
Jag får inte den större så nu sitter jag här och kisar när jag egentligen borde fara och sova.

Tänker nu maila my new mysterious blogfriend och fråga henne vad hon tycker om min blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar