lördag 18 februari 2012

Vårbestyr


Är otålighet en dygd? Jag har alltid så brått när det gäller roliga saker, det skall liksom ske genast.

Nästa vecka är det sportlov. För mej börjar våren då. Alltså har jag nu vårkänslor. Jag vill odla. Raskt kör jag till Plantagen för att kolla läget. Vad hittar jag där? Små söta babypelargoner av den fina rospelargonsorten, Apple Blossom. Pelargoner är lite tantiga  men jag är ju snart en tant så det passar bra.
Jag brukar också byta jord åt mina grönväxter under sportlovet. Jag ha en fikus som är ca 20 år gammal. Den försöker jag förstås sköta efter konstens alla regler. Den har alltid funnits med i bilden nästan lika länge som min karl. Både karln och fikusen verkar trivas.

Snart vaknar muminfamiljen och Snusmumrik är på väg norrut så småningom i alla fall. Det är ju vinter ute ännu men jag låtsas att det är vår.


4 kommentarer:

  1. Yess!!!
    Plantagen nästa. Det är dystert på fönsterbrädorna men nu ska det ske en ändring. Har du tagit fram Mårbackorna? Klippt dom och bytt jord?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nästan så jag tror att jag låter blir i år, de ser så eländiga ut,tror att jag börjar köpa nya varje år. Så känns det nu.

      Radera
  2. gliffa homma,sku farssan säga

    SvaraRadera
  3. e de gliffa jag har trott att de e kliffa

    SvaraRadera