torsdag 2 februari 2012

Vad skall min blogg handla om

Eftersom namnet på min blogg är Mumin och jag, så skulle man ju tycka att det skulle handla en hel del om mumin och det kommer det kanske också att göra.
Jag tycker så mycket om muminfamiljen och önskar att vår familj skulle kunna vara mer som de. Fast muminmammans midjemått önskar jag mej inte. Jag tycker inte bara om muminfamiljen utan faktist om alla i mumindalen från minsta skrutt, magraste filifjonka, största hemul, fegaste Sniff.... Alla har de en plats och en uppgift i Mumindalen. Alla har dåliga och goda sidor, ingen är bäst. Ingenting är rätt eller fel, det bara är så. En filifjonka kan inte vara annat än en filifjonka och gott så.
En av mina favoritbilder(google)
         
Jag tycker också om Tove Jansson. Jag tycker att hon var så vacker. En av de finare bilderna av henne är när hon sitter vid ett bord med en tobak i handen och en flaska öl framför sej. På den bilden är hon säkert på sin stuga i yttre skärgården, långt borta från all civilisation, med sin älskade. Där sitter de tillsammans och har det underbaraste diskussioner, ser ut mot horisonten.... Aj aj det låter bra.
Med dessa ord vill jag ge ett hum om vad bloggen gäller... hmm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar