onsdag 15 februari 2012

Större än livet

Jag är barnvakt åt småpojkarna idag. För att idag händer det stora saker. Idag kommer hon med planerat kejsarsnitt. Min syster och hennes karl for nu till BB.

Ännu finns hon inte men snart finns hon. En ny människa kommer snart att finnas. Hon tar sitt första andetag och så finns hon. Det är stort. Lika stort som döden då tar man sitt sista andetag och sedan finns man inte mer. Allt börjar och slutar med ett andetag. Är det makabert att skriva om döden i samband med att någon snart skall födas?
Jag tycker inte det, dessa två hör ihop. Precis som glädje och sorg, natt och dag och jag ni förstår vad jag menar: myntets båda sidor.
Vi vet vad som händer när vi lever men vi vet ingenting vad som hände före och vad som händer efter, det är ett faktum allt annat är bara spekulationer.

Slut filosoferat för Jippi! Jag får träffa henne idag och jag får åka till BB. Det måste vara en av de underbaraste platserna i världen. Detta ena underverket efter det andra ligger där bredvid varandra. Have a nice day!

7 kommentarer:

  1. Svårt att skriva när man har tårar i ögonen, men Tck Kati, veit sanat suustani ;)

    SvaraRadera
  2. Ja-a, dit skulle man gärna fara lite oftare till BB alltså. Det blir bara ganska sällan nuförtiden och inte lär det bli någo oftare heller. Men sen börjar ju barn-barnen komma men till dit är det väl långt ännu.

    SvaraRadera
  3. jaa visst e de konstigt, min äldsta ringde på tisdagen o fråga om jag kan komma på föräldramöte på torsdagen. När jag svara nej, sa han, ajo du e på bb o föda. Hörde hur hela klassen "repee" totalt. början o slutet har ett lika början som slut jo, själv tänker jag på blöjor o att bli matad o lite enkel o knoppen höhö.

    SvaraRadera
  4. ??? början o slutet har ett lika början som slut? I don't get it

    SvaraRadera
  5. Juu, d e lite svårt ibland, man ska bara si VAN ut.

    SvaraRadera
  6. D tykker jag int om när man ska bevisa att man in e nån ROBOT....hööhöhööhöhöhööh

    SvaraRadera