tisdag 14 februari 2012

Mitt sociala blogg-dilemma

Jag önskar att någon skulle kommentera ifall ni har nån åsikt om mina inlägg. Helst positiva men jag klarar nog av de negativa oxå, tror jag. Nu är det mina nära och kära som har kommenterat och det är jättegulligt av er.
Kanske jag borde börja med att kommentera andras bloggar? Men hur gör jag det? Det känns lite konstig att kommentera när man liksom inte känner varandra från förut? Det är ju så för mej att när jag träffar nya människor i riktiga världen så vet jag inte riktigt hur man skall vara. Så också i bloggvärlden. Hur gör jag när jag kommenterar första gången skall jag skriva typ:

"Hej från muminochjag.blogspot.com. Jag har läst din blogg och jag tycker si och så. Vill du vara min bloggvän?"

 Heter det bloggvän? Blir man liksom vänner? Brukar ni sedan träffas över en kopp kaffe någongång? Eller är ni vänner från förr?  Är det någon som kan hjälpa mej i mitt sociala blogg-dilemma? OBS! Ni behövar förståss inte vara bloggare och ni får också kommentera anonymt.

Jag tycker att det har varit jätteroligt än så länge. Som ni märker så är tålamod ingen stark sida hos mej, kanske jag borde ta det lite lugnt. Jag har ju trots allt bara bloggat i två veckor. Kanske ni ännu avvaktar och försöker komma underfund med vem jag är...

God allahjärtans-natt önskar muminochjag.blogspot.com!


3 kommentarer:

  1. Fint med nytt liv! och jag tycker också att ljus behöver lite svärta, man ser allt bättre då.

    SvaraRadera
  2. jag hade sjuka problem att kommentera förra posten och nu kom kommentaren på fel inläggg...

    SvaraRadera
  3. tack för det. Nu blev jag glad. Börja redan ifrågasätta meningen med bloggandet...

    SvaraRadera