söndag 8 april 2012

Det goda franska köket

En klassiker
Jag skall på loppis. Det är roligt. Man kan fynda vad som helst. En gång fynda jag boken till vänster. Jag kommer inte ihåg vad den kosta men inte var det mycket. Jag blev så lycklig att jag nästan börja tala i tungor.

Jag har hur mycket kokböcker som helst. Jag kan inte få nog av dem.
Just den här kokboken är väl inte den vackraste. Men det är en KLASSIKER.
Det har kommit en film om boken, Julie & Julia. En av huvudrollsinnehavarna är the one and only superstar: Meryl Streep.

Filmen handlar om hur den unga Julie börjar blogga sej igenom boken. Hon har ett år tid på sej. Mer avslöjar jag inte. Filmen är alltså baserad på verklighet. Jag tycker att det är en härlig solskenshistoria.

Så håll tummarna upp att jag fyndar nånting trevligt idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar