torsdag 19 april 2012

Sista gången akvarellkurs för denna gång

Min sista akvarell för i år: That's amore. Ännu inte färdig.

Igår var det sista gången akvarell kurs. Vi skall säkert dricka kaffe och äta bulla. Och prata gamylspråket.
Nej-nej! Inte är där bara gamyler men faktiskt är det det enda stället jag umgås med gamyler. OK, jag umgås med svärmor och hon är gamyl men hon hör till familjen.
I alla fall tycker jag att det är roligt. Och hälsosamt. Nya vinklar, nya perspektiv.
Deras erfarenhet/visdom är priceless.
Det som oxå är trevligt är att de vill lära sej nya saker fast de är gamla. Livet är ett livslångt lärande. På det viset hålls man frisk.
Jag borde nog börja lösa korsord.
Sista kvällen med gänget måla jag en kock som ser ut att ha tandvärk.

4 kommentarer:

  1. Åh, jag tycker tavlan ser så uttrycksfull ut. Vad du måste njuta av att gå på kurs. Det är sällan man får nåt målande till stånd här hemma. Det blir liksom inte bara av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är roligt att måla och det är onekligen lite annorlunda umgänge.

      Radera
  2. så de int ramon du målade hahhha, han sku nog verkligen passa me din Samtavla här hos mej.Just name the price darling, så säger fina viktiga konstnär typer, alltså men jag vill noooog så ha den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är din om du bara hänger upp den kan du få den riktig till skänks, sen när den är färdig. Håller med att den passar med Sam. Nej, det är inte Ramon.

      Radera