måndag 23 april 2012

Läkarskräck- och beundran

Lite skrämmande

Jag är väldigt tudelad när det gäller läkare. Dels beundrar jag dem och dels är jag livrädd för dem. Jag vill verkligen inte lägga mitt liv i en annan människas händer. Nej, huj.
Men jag beundrar läkare oxå eftersom de verkligen räddar liv. De finns i nån slags grå zon mellan liv och död, lite som halvgudar.
Nå i alla fall. Hitta jag denhär klassikern på loppis. Här gestaltas läkare som vanliga människor med ambitioner som inte alltid är vad som är bäst för patienten. Skrämmande men realistisk vid närmare eftertanke. Så klart är läkare vanliga människor, så klart.
Själv har jag varit till tandläkare idag. Kosta mej 250 euro. Najs eller bajs? Nå bajs, så klart.

4 kommentarer:

  1. Men tänk vilka fina tänder du får, inget bajs där inte ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet. Hellre fattig än tandlös;)

      Radera
  2. Ajajajcaramba 250 ekorrskinn för att bli pinad och torterad?? Nå, det var nog bajs det. Jag tror din smärtfyllda måndag nog slår min hungriga måndag med hästlängder i misär.

    SvaraRadera
  3. Perkeletto, säg inte annat.

    SvaraRadera