söndag 15 april 2012

Stockmanns galna dagar

Det är snart galet på Stockmann igen. Galet är verkligen det rätta ordet. Jag brukar undvika Stockmann dessa dagar. Jag står inte ut med alla tusentals människor. Det är nästan så att jag mår illa av all onödig  shopping, bara för att det mukamas är billigare.
Det jag däremot gillar är när katalogen kommer hem. Jag är likadan som ungarna när de var små. När leksakskatalogerna kom före julen pricka de in allt vad de ville ha.
Jag brukar fantisera vad allt jag skulle shopppa ifall jag hade 1000 ege överlopps. För visst är det fina saker de har där på Stockmanns.

Så där är det ofta.  Fast jag nästan blir illamående av allt shoppandet så fantiserar jag om att själv shoppa loss!
Komplicerat skall det vara,  det skulle ju vara för enkelt annars.

4 kommentarer:

  1. Att shoppa är roligt och ibland också avkopplande.... om man bara hade fyrk...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag nog oxå iblan. Men ganska ofta får jag ångest ifall jag shoppar för mycket.

      Radera
  2. ooolalaa jag gillar också de, om man slipper utan ungar o hittar just de va man söker, men oftast hittar jag int det, de sånädär heräteostoxia som brukar vara bäst

    SvaraRadera
    Svar
    1. ooolalaaa vad vi blir foxiga när vi får nånting nytt. Måste nästan sova med dem.

      Radera