måndag 30 april 2012

Vådan av att vara tonårsförälder när vappen kommer

Vi när det begav sej- glada vappen,
bara vatten hela natten.

Ikväll är det vappen. När jag var ung rumlades och härjades det i varje vrå. Glada vappen, bara vatten hela natten skrek vi lyckligt. Vappen var nog en av de värre kvällarna.
Så ni kan förstå att jag försiktig lyssnar efter kilin-kolin här hemma idag. Eller att de kommer med oro-väckande stora kassar som ser tunga ut.
Men nej. Så är inte fallet. Kanske det stämmer det där att mänskligheten blir lite klokare för varje generation.
Men jag skall inte ta glädje ut på förhand. Själv gömde jag mina pussikaljan i skogen. Ni hör att jag kan alla tricks. Dessutom hade jag jätteroligt och alla andra hade oxå. Och en vecka efter vappen hade jag innearrest men det var det värt, resonerade jag.

7 kommentarer:

  1. låter bekant med innearesst och pussikalja.. int för att ja aldrig glömt dom i skogen :-)
    Klara vappen, bara vatten har jag ropat...
    Så Klara vappen till er också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå herregud inte glömde jag utan gömde. Nånting så viktigt kan man ju inte glömma. Var det klara vappen? Minnet har blitt lite rostigt. Klara vappen åt dej med.

      Radera
  2. HEJ
    Hmmm.. måste du sätta ut allt på nätet. Tur att det i alla fall är en bild där man inte ser så mycket. Det var tider det. GLADA VAPPEN

    SvaraRadera
  3. Sötnosar är ni båda två. D va tider d jo, nog kommer man ihåg hur viktig Wappen var då i tidernas gryning... =)

    Glada Wappen till er åxå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sötnosar är vi allihopa... vappen är över. Det var nog lugnt.

      Radera
  4. de var tider det, jag var 13 år, utan hår då, herri o guuud vi börjar få mera ålder. synd att de int syns nånstans hehehhe

    SvaraRadera