tisdag 3 april 2012

Swedens next top model

Ögengodis
Ikväll kommer det sista avsnittet av Swedens next topmodel på tv. Det har min flicka och jag följ med tillsammans. Vi tycker båda om det lika mycket. Vi har lite qualite time med varandra.

Dessa unga flickor är som gudinnor. Inte en rynka, cellulit, grått hår, valk, torra hälar, hängpattar, rynkor så långt ögat når. De blir beundrade som gudinnor också av mej.

Jag beundrar dem som jag beundrar vackra blommor, en snygg soffa, en fin tavla. De är inga förebilder för mej, jag skulle aldrig orka hålla på och fixa mej.

Herregud! Tänk nu vad de hela tiden måste shoppa kläder, make up sej, tänka på vad de äter, hålla på med håret, smörja in sej, jumppa...
För mej räcker det att jag ser någorlunda normal ut till vardags. Ibland orkar jag inte ens med det minimumet och DÅ ser jag minsann bekanta hur mycket som helst. Pinsamt.
Ibland vill jag nog också klä upp mej med raffset, tingeltangel och läppstift(NOT).
Men bara ibland.
Jag hejar på Alice!

6 kommentarer:

  1. Hej,
    Inte väl gudinnor snarare haremsdamer. Eller varför inte Simpsons bff

    SvaraRadera
  2. Hehe, jag orkar inte heller pynta upp mig till vardags (men älskar att göra det till fest!). Förra veckan hade jag fixat håret och sminkat mig lite grann inför en fest på jobbet och fem kollegor anmärket på mitt utseende bl.a. att jag såg så olik ut än vanligt... kröhömm, det säger väl lite om hur jag vanligtvis knappt borstar håret :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. ;)
      Jaa, skönt att höra. Det är roligt att fixa sej ibland och bli vacker. Det finn så mycket så där till vardags som är roligt att mitt utseende blir nu vad det blir. Fast papiljotter har jag köpt. Tycker att det är så retro och kvinnligt. Hade i morse igen huvudet fullt med papiljotter, morgonrock, tobak och kaffe. Precis som mamma i tiderna... Hej-hej

      Radera
  3. alice hejar jag på med, klara kan int prata jag förstår int henne, o jääävlar anamma inte fick vi ennu veta vem som blev det, jag börjar just bli en rollmodell till dedär människorna som int dushar eller tvättar håret, o så luktar dom int ens så farligt illa, men skägget rakar jag nog bort fortfarande höhöhöh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära syster, du är mamma till 5 barn och du är den mest foxiga mamma till 5 barn som jag vet.Piste. (ingen annan har 5 barn, dåligt skämt, jag vet) Men du är FOXY! glöm inte det.

      Radera