torsdag 5 april 2012

Narcisser och Glad Påsk

Detta är vår påskbukett, min karl har fotat
Idag är jag lite slö, lite sådär mentalt slö. En ganska skön känsla när påsken knackar på dörren och jag egentligen borde göra en hel del. Tack och lov är min karl hemma under helgen så han hjälper till.

Han ville ha narcisser för att muntra upp vårt redan ganska så muntra hem. 40st narcisser för 5euro från Plantagen blev det. Så lätt är det att pimpa upp hemmet till påsken. Vår yngsta kommer att få SM-ligans påskägg och det kommer han att uppskatta ishockey-spelare som han är.

Nu har vi ätit franskisar och falukorv. Min karl får alltid ta med falukorv från Sverige. Jag tycker om blommig falukorv.
Nu skall jag vila på maten och läsa en fototidning som jag köpte för att lite förkovra mej i fotandets ädla konst.
Det var det det.
Glad Påsk önskar jag alla !

3 kommentarer:

  1. en glad påsk till dej med, falukorv e kova sana, vi har en kvar i frysen ännu, famo hämtar från Åland. varför får man int falukorv i Finland? kanske den int sku vara så god då heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske det Rene. Det som man inte får hela tiden är ju bäst.

      Radera