onsdag 11 april 2012

Stolt presenterar jag

vår vägg!
Hawaji blev bakom klodden som reglerar värmen i vårt hus

Vi hade en stor vit vägg som vi inte riktigt visste vad vi skulle göra med. Väggen börjar i tamburen och slutar i köket. Vi ville inte ha tavlor. Så vi köpte en tapetkarta över hela världen och tapetsera väggen. Att det blev fint.
Det blev glatt och färggrannt och ungarna tycker mycket om den och undrar var den och den staden och landet finns. Jag var nästan lite pedagogisk där, helt omedvetet. Tyckte bara att tapeten var cool.
Ifall man får lust att filosofera lite vilket jag ganska ofta får så kan man tänka på hur människor lever i världen. Hur fattiga många är i Afrika, hur mycket kineser det finns i Kina och hur gärna jag vill fara till Hawaji och såna där  saker. Jag tycker att jag ibland kan få lite perspektiv när jag igen vill vara lite marrig av mej. Nå-nej jag skoja bara.

P.s vi har inte nålar på de ställen som vi har varit på, det skulle vara så skrytsamt. Nå nu skämtar jag igen för helst reser jag bara till Amsterdam. Jag är på gott humör idag.

8 kommentarer:

  1. wauu.. vi had en likadan "vägg"karta i mitt barndomshem :-) så jag har också rest många gånger runt jorden i tankarna... gör det ännu, utan väggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wauu har jag oxå hela tiden tyckt. Är som Tove Jansson där. Har alltid gillat kartor sätter min fantasi igång.

      Radera
  2. Jag tycker den e såååå snygg. Ja berättade om er vägg för en jobbkompis förra veckan ;).
    Jag sku behöva en sån där vägg, så jag vet var platser ligger...e sååå dålig på geografi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, visst är den intressantare än den förra. Och geggakunskaperna kommer på köpet.

      Radera
  3. jag har också varit pedagogisk i misstag ett antal gången, de bara att hosta o säga, jo dedär gjorde jag helt som jag ville ha det ;) kartan sku va bra till mej med, kanske jag borde börja lära mej världsdelarna före man reser, så man vet hurudant folk o klimat man har o vänta sej när man landar:) Så världsvan som en Isnäsbo kan bli höhöhhö

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Jaaa, det var lyckat tyckte vi oxå.

      Radera