onsdag 11 april 2012

Jag är nog ändo en bra mamma

Jag är medelålders det är ett faktum. Men jag har ännu inte riktigt lärt mej hur jag skall handskas med pengar. Det tycks aldrig finnas tillräckligt: ju mer jag har desto snabbare gör jag av med dem.

Hade nu idag på eftermiddagen 30e i plånkkan och det skall räcka till fredagen. Det kommer det att göra eftersom det bara måste. När pengarna är slut så är pengarna slut.

Vad gör jag? Jo, glassbilen kom och min yngsta bad så vackert så jag gav honom 10 e och sa gå och köpa lite glass då. Han köpte en 2.5 liters förpackning för över 8 e. Jättedyrt tycker jag. Man kan ju få en flaska billig punkku för samma pris.
Så visst är jag ändo en bra mamma, eller hur?

6 kommentarer:

  1. Hej

    Hmm låter gott va de vaniljglass?
    Vad då de kommer ju mer pengar varje månad

    SvaraRadera
    Svar
    1. vaniljglass måste vara det tråkigaste som finns, tycker jag. Jepp, fredag är det tilipäivä hoppas jag.

      Radera
  2. du gav väl innearrest????? jädrans unge ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funkar inte hos oss. Spelförbud funkar bättre.

      Radera
  3. Du har ju förresten 21 o nånting kvar. För det får man ju hur mycket som helst. T ex köttfärs o broiler, ris ,tomat o gurka, potatis. Onsdag: Potaismos med köttfärssås och några tomatklyftor. Torsdag: Currybroiler med ris, gurka som grönt. Resten lägger du in på sparkontot för magrare tider.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Resten in på sparkontont, hi-hi. Där var du allt rolig.

      Radera