tisdag 10 april 2012

Villa-volvo - och vovve tillvaro

Ensam igen. Min karl flög till Sverige imorse. Ses igen om 1,5 vecka. Har alltid lite "orpo olo" denhär första dagen men det brukar gå om.
Just idag när jag känner mej lite ensam så tänker jag på det här  Min egocentriska tillvaro  och han känner sej inte det minsta ensam.

Hur vi är olika.
Jag menar visst blir jag tokig ibland när jag alltid måste kompromissa, när vi skriker och gapar om små saker, mitt berg av smutsig tvätt, nästan aldrig en tyst stund.....
Men jag älskar vår villa, volvo och vovve-tillvaro och skulle aldrig byta ut den.
Tack och lov att vi är så olika för världen skulle vara en så mycket tråkigare plats.
Hej-hej.




2 kommentarer:

  1. Du e strong du, fixar allt medan gubben e på jobb. Duktigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Int känner jag mej så värst strong just nu bara pirrig och marrig.

      Radera