måndag 16 april 2012

Hare Krishna

Eftersom jag har haft så ont idag och varit till tandläkare och allt tänkte jag försöka koppla av lite. Jag tog fram min spikmatta. Tänkte att livet kanske skulle återvända med en aktivare blodcirkulation och kanske jag rentav skulle meditera lite och få lite positivare tankar.
Kanske bara tjurkacka men värt en försök.

Jag tog övredelen av mej och la mej på spikmattan med en filt över mej. Där låg jag och vänta att Nirvana skulle infinna sej.
Då kom en liten tanke smygande: tänk om min yngsta trillar in med x antal kompisar. Så ligger hans morsa halvnaken på golvet och på en spikmatta som värsta Hare Krishna(eller vad de där heliga nu åter heter). Skulle kunna vara lite pinsamt för alla inblandade.
Så jag steg upp och gör det ikväll istället. Jag koka kaffe och åt inte bulla för att vi inte hade bulla.

2 kommentarer: