tisdag 24 april 2012

En fin dam

Åh, om jag bara inte var en fin dam då skulle jag minsann säga vad jag tycker. Så sa Scarlett O'Hara skenheligt i Borta med vinden.
När min syster var liten och hon blev så arg att hon inte visste av sej så skrek hon: pilivittu! Mamma blev galen.
Ibland leker jag med tanken att som vuxen säga det. Det skulle vara så roligt att chocka men jag gör det inte för att jag är ju trots allt en fin dam.
Igår när jag såg på Jakobs tips i sängen blev jag nog lite chockad och skamsen tillika(kom efter Anne och Hannah). Skamsen för att jag blev lite chockad. Kände mej skenhelig. Det var väldigt mycket tekniska tips om hur man skall vara i sängen. Nu rullar det på i mitt huvud: när är jag skenhelig, fin dam och när skall jag säga vad jag tycker...
Oukki-doukki.

3 kommentarer:

  1. visst sku de va så jääävla skönt att få säga va man egentligen vill, Finland e ett fritt land, ja paskat, man ska alltid fundera på vad man säger annars kan nån ta illa opp, boooooring, de finns ju nog endel som gör va dom vill, men dom e säkert int så omtyckta,men nångång ooooo va de sku va roligt =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är just det. Risken finns att man blir lite väl osaklig och kanske sårar någon. Then again, kanske det är just det som man vill ibland.

      Radera