tisdag 3 april 2012

Lek inte med saxar

"Säg till era barn att de inte skall leka med saxar för jag lekte med en sax med min kompis. Min kompis klippte mej i fingret. En bit av mitt finger klipptes bort. De började blöda mycket. Så därför vill jag bara säga att lek inte med saxar. Ni får sjukt. Jag började inte gråta."

Dessa ord är min yngsta pojkes ord. Han vet att jag bloggar och fråga om jag  kan skriva på min blogg hur farlig en sax kan vara.
Det är min pojke! Det kommer att bli nånting STORT av honom.

4 kommentarer:

  1. Vau
    Fint att han gör nåt bra för andra av sin egen olycka. Han e god. Borde ha extra mysigt nån kväll med två och en halv män och en god räksmörgås med kalix löjrom o en persiljekvist.

    SvaraRadera
    Svar
    1. 2,5 män? I hate it. Det är dålig humor:).

      Radera
  2. vår sons pappa3 april 2012 kl. 21:15

    PS
    Jag minns när vi var små så lekte jag o min bror också med saxen, jag klippte honom mellan tummen och pekfingret så att han fick åka och sys. Gör nu som vår son säger så blir det bra. Säg åt era barn att inte leka med saxar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Saxar är livsfarliga i fel händer.

      Radera