fredag 13 april 2012

Hänga på Kvackdammen

Ibland när jag hänger på Kvackdammen och läser allt mellan himmel och jord: det är allvarligt, roligt, politiskt varvat med hur man bakar,inreder och barnskötsel och uppfostran. Så mycket information så jag blir riktigt råddig i bollen när jag försöker lista ut vad jag har för åsikt och hur jag skall kommentera för att verka intelligent.
Den stora frågan vid vårt frukostbord var om det finns mera runda eller fyrkantiga föremål i världen? Min 10 åring undrade bara. Har säkert med nazizombien att göra.
Hej-hej.

3 kommentarer:

  1. Hej
    Ja det är sant att i dag pratas det om allt och inget. Det har säkert med internet att göra, world wide web, i olika delar av världen är man intresserad av olika saker. Nordkoreanerna vill hylla sin döda ledare, amerikanerna utforskar rymden med samma resultat. Engelsmännen pratar om vädret. Sektledare,pedofiler,terrorister,nya djurarter, bluffvideor på you tube osv allt under samma medieform i en salig blandning. Vilka mångfacetterade framtidsmänniskor vi kommer att ha sedan. Annat var det när Matti Haapoja levde. Rymde från sibirien och tog troligtvis livet av ett antal människor på vägen hem för att överleva. Runda eller fyrkantiga saker? Måste tro att det finns fler runda saker på vår jord. Grundar sej på teorin om att all materia naggas i kanterna med tiden och på så sätt blir rundare. Men hur är det med saker som vi tillverkar i dag? Är de kantiga hur länge? Näää det är ju slit och släng saker som är programmerat att slitas ut inom en snar framtid. Berg som man formar genom sprängning kommer att så småningom få en lutning på 1:2. Alltså plattare och rundare. När man blir äldre får man mjukare och "rundare" värderingar. Mindre agressiv än när man är ungtupp. Så säg åt 10-åringen att jag tror på rund saker.
    Ha det gått.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte vem Matti Haapoja är, känner Matti Nykänen. Det här var en väldigt bra kommentar.

      Radera
  2. jag vet att min katt heter pucco,

    SvaraRadera