söndag 29 april 2012

Läsupplevelse

Arto Paasilinna

Jag köper nästan alla böcker från loppis. Resonerar som så att det kommer så mycket nya böcker ut hela tiden att jag omöjligt kan läsa alla. Därför köper jag allt intressant från loppis för en spottstyver.

Jag läser helst roliga, lite twistade böcker. Det skall hända nånting crazyt.
Den här boken har säkert många redan läst för inte är det nån ny bok.Kollektivt självmord. Vill ni ha en rolig läsupplevelse så rekommenderar jag den varmt. Jag bara skratta, skratt och gapskratta. Åt olyckliga människor som skall begå självmord! Det är hemskt (roligt).
Arto Paaslinna är för litteraturen vad  Kaurismäki är för filmen. Gillar alltså Kaurismäki oxå.

En annan bok som jag hade höga förväntningar på är Peter Hoegs: Fröken Smillas känsla för snö. Handlar om grönlänningar. Tänkte att grönlänningar är säkert ett speciellt folkslag med speciella traditioner.
Jag får ingen känsla för den. Jag skall ge den ännu en chans, sen när jag orkar. Eller varför slösa tid? Det finns ju så mycket böcker och så lite tid.

2 kommentarer:

  1. Hej hej,
    Paasilinna skriver lättlästa roliga och samtidigt melankoliska böcker men kanske en aning tjatiga i slutet av böckerna. Har inte läst många men harens år, hoppsan jag är död t ex. Och vad skönt väder vi har. Trevligt med flera årstider. Indian motorcykel är häftig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tjenare Svedupelle,
      Du skall vänligen låta bli att kolla in motorcyklar om jag får be. En sådan kommer inte ännu iallafall på vår gård.

      Radera